Το παρόν blog σταμάτησε να ανανεώνεται, δεδομένου ότι ο λόγος δημιουργίας του ήταν να δώσει απαντήσεις στη δημιουργία του νέου αυτοδιοικητικού χάρτη της χώρας. Θα συνεχίσει να υπάρχει για κάποιον που θέλει να ανατρέξει σε γεγονότα και αναφορές της κρίσιμης διετίας δημιουργίας του Καλλικράτη [~2010]... Για αναρτήσεις που αφορούν: την ενέργεια, το περιβάλλον και γενικότερα θέματα ανάπτυξης της Δυτικής Μακεδονίας στο www.energeiakozani.gr τοποθετήσεις και άλλα που αφορούν τη δραστηριότητα και τις θέσεις μου στο www.mavromatidis.gr

Δημήτρης Μαυροματίδης

Τελευταία νέα από το www.mavromatidis.gr...

Πλήρης ομιλία του Υπουργού Εσωτερικών κ. Ραγκούση στις προγραμματικές δηλώσεις

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και του ΠΑΣΟΚ είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο σχέδιο για τη θεμελίωση ενός πολιτικού συστήματος αυτόνομου που λειτουργεί με διαφάνεια και λογοδοσία.
Αφετηρία μας, η ριζική αλλαγή του τρόπου ανάδειξης της πολιτικής ηγεσίας του τόπου.
Για το σκοπό αυτό προχωρούμε άμεσα, όπως ήδη έχει πει ο Πρωθυπουργός, σε ένα νέο εκλογικό νόμο, επιδιώκοντας, πρώτον, την ενίσχυση της αυτονομίας της πολιτικής, δεύτερον, την εξασφάλιση της ανεξαρτησίας των Βουλευτών και την αναβάθμισή τους με το δραστικό περιορισμό των εκλογικών δαπανών, αλλά και των προσωπικών ανταγωνισμών.
Η πρότασή μας είναι ένα καθαρό και απλό στη λειτουργία του εκλογικό σύστημα, ένα σύστημα που βασίζεται στις εξής συγκεκριμένες αρχές: πολυκομματική σύνθεση της Βουλής, σταθερές, στέρεες κυβερνήσεις, ενίσχυση του κύρους και του ρόλου του Βουλευτή με την απαλλαγή του από την πίεση των πελατειακών σχέσεων. Πυρήνας της πρότασης είναι η εισαγωγή ενός εκλογικού συστήματος που συνδυάζει μονοεδρικές και πολυεδρικές σε ευρείες περιφέρειες.
Αυτό, όπως όλοι γνωρίζετε, είναι στην πραγματικότητα μία προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα του λεγόμενου γερμανικού μοντέλου, χωρίς ασφαλώς τα στοιχεία εκείνα του γερμανικού εκλογικού συστήματος που δεν προσιδιάζουν στο δικό μας συνταγματικό πλαίσιο, στη δική μας πολιτειακή και πολιτική λογική. Είναι, για πολλούς αναμφίβολα, η σημαντικότερη σημαντική διαρθρωτική αλλαγή στο πολιτικό μας σύστημα. Πρόθεσή μας, όπως τονίσαμε, η ευρύτερη δυνατή συναίνεση όλων των πολιτικών δυνάμεων, ώστε οι εκλογές το 2013 να διεξαχθούν με το νέο αυτό σύστημα.
Για το σκοπό αυτό προχωρούμε άμεσα τις επόμενες μέρες στη συγκρότηση επιστημονικής επιτροπής υψηλού κύρους, η οποία θα εξειδικεύσει όλες τις εναλλακτικές προτάσεις σε όλα τα επιμέρους ζητήματα, ώστε να προχωρήσουμε αμέσως μετά σε εντατική διακομματική, κοινοβουλευτική, αλλά και κοινωνική, διαβούλευση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κρίσιμος για το πολιτικό σύστημα είναι και ο χώρος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Στόχος μας η οριστική, ξεκάθαρη ρύθμιση των σχέσεων της πολιτικής με την επικοινωνιακή εξουσία. Θέλουμε ένα πολιτικό σύστημα διαρκώς ελεγχόμενο, αλλά ποτέ εξαρτώμενο. Θέλουμε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διαρκώς κρινόμενα από τους πολίτες, αλλά ποτέ χειραγωγούμενα από το κράτος. Θέλουμε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που λειτουργούν με διαφανή οικονομικά, αλλά και με βιωσιμότητα που διασφαλίζει την ανεξαρτησία τους και τις θέσεις εργασίας σε αυτά. Δεν θέλουμε τίποτε άλλο, από ένα δίκαιο νομικό πλαίσιο που θα τηρηθεί απαρέγκλιτα από όλους.
Γι’ αυτό, θα προχωρήσουμε, πρώτον, στην αδειοδότηση των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών για ψηφιακή εκπομπή με ταυτόχρονη υποχρέωση όσων ήδη εκπέμπουν και αδειοδοτηθούν για αναλογική εκπομπή μέχρι την οριστική της κατάργηση μέχρι το 2012.
Δεύτερον, θα προχωρήσουμε σε αυστηρά μέτρα διαφάνειας αλλά και σε ορθολογική κατανομή της κρατικής διαφήμισης, που υπογραμμίζω ότι θα αφορά και τη διαφημιστική δαπάνη των επιχειρήσεων και των οργανισμών του δημοσίου.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στο κράτος απαιτούνται νέα στέρεα θεμέλια και μία νέα αντίληψη, μία νέα αρχιτεκτονική. Η χώρα έχει πράγματι ανάγκη από στέρεες, αλλά και μόνιμες θεσμικές προσεγγίσεις. Χρειαζόμαστε μία νέα αντίληψη, μία νέα αρχιτεκτονική για το κράτος, για την αυτοδιοίκηση, αλλά και για τη σχέση μεταξύ τους, μία νέα αντίληψη, μία νέα αρχιτεκτονική που θα προκύψει μέσα από στέρεα και προσεκτικά βήματα.
Το πρώτο βήμα θα το κάνουμε με μία ενιαία μελέτη -ένα ενιαίο σχέδιο για ό,τι κάνουμε, όχι πρόχειρα, όχι αποσπασματικά- μελέτη που θα αναλάβει επιστημονική επιτροπή υψηλού κύρους, την οποία συγκροτούμε τις επόμενες μέρες, η οποία θα αξιοποιήσει με αυστηρά, αντικειμενικά κριτήρια την πλούσια προεργασία που έχει γίνει. Δυστυχώς, τονίζω, όχι στο Υπουργείο Εσωτερικών. Σε αυτό μάλιστα το σημείο θα ήθελα να παρακαλέσω τον κ. Παυλόπουλο, πρώην Υπουργό Εσωτερικών, να διευκρινίσει στη συνέχεια ότι ο πρώην Πρωθυπουργός κ. Καραμανλής από παραδρομή χθες ανέφερε ότι βάλαμε σε εφαρμογή πρόγραμμα διοικητικής μεταρρύθμισης και καταθέσαμε συγκροτημένη πρόταση για τη διοικητική δομή της χώρας. Διότι κάτι τέτοιο βεβαίως -όπως είναι γνωστό σε όλους και πρώτα και κύρια στο Υπουργείο- δεν ισχύει.
Με το δεύτερο βήμα θα προχωρήσουμε σε διεξοδική διαβούλευση με όλους τους φορείς της αυτοδιοίκησης, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες, που βεβαίως θα κορυφωθεί με τη διαβούλευση και πάλι ανάμεσα στα κόμματα και μέσα στο Κοινοβούλιο.
Το τρίτο βήμα, παράλληλο με τα δύο προηγούμενα, ο οδικός χάρτης εφαρμογής. Συγκροτούμε άμεσα επιτροπή παρακολούθησης με συμμετοχή του κράτους και των φορέων της αυτοδιοίκησης, η οποία θα προσδιορίσει μετρήσιμες, θεσμικές, λειτουργικές, αλλά και οικονομικές προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες, ώστε το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των αλλαγών που θα θεσμοθετηθούν να είναι ένα χρονοδιάγραμμα εφαρμογής προς όφελος του πολίτη. Θα προχωρούμε με σταθερά βήματα βάσει εκθέσεων προόδου, με στόχο η μετάβαση στη νέα αρχιτεκτονική να αποβαίνει πάντα σε όφελος του πολίτη. Δεν πρέπει να πληρώσουν οι πολίτες το κόστος αυτής της μετάβασης.
Στη νέα αρχιτεκτονική που σχεδιάζουμε ο πρώτος βαθμός αυτοδιοίκησης αποτελείται από ισχυρούς δήμους. Άρα, λιγότερους δήμους στο σύνολο της χώρας, βεβαίως και στην Αττική. Ο ισχυρός δήμος, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι αυτός που έχει ισχυρά θεμέλια. Και για μας τα ισχυρά θεμέλια, τα ισχυρά κύτταρα του ισχυρού δήμου, είναι η γειτονιά στα αστικά κέντρα, είναι το χωριό στην περιφέρεια. Είναι αυτονόητο ότι ο ισχυρός δήμος θα προκύψει από την εξασφάλιση της πραγματικής οικονομικής αυτοτέλειάς του που προϋποθέτει φορολογική αποκέντρωση, βεβαίως και ενίσχυση των διοικητικών μηχανισμών του.
Στο πλαίσιο αυτό, απόφασή μας είναι ενισχύσουμε τους πρωτοβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και να προωθήσουμε συνθήκες απόλυτης διαφάνειας σε αυτούς. Συγκεκριμένα θα προχωρήσουμε σε ένα νέο ριζικά βελτιωμένο πρόγραμμα έργων για τους Ο.Τ.Α Α’ βαθμού, σε αντικατάσταση του «ΘΗΣΕΑ», που παρουσιάζει δυσλειτουργίες, παρά την πρόοδό του, αδικίες και μεγάλη υστέρηση στην απορροφητικότητα. Για να γίνει κατανοητό αυτό που σας λέω και να μη θεωρηθεί αιχμή, αρκεί να γνωρίζετε ότι δύο μήνες πριν τη λήξη του συγκεκριμένου προγράμματος έχουν υπογραφεί συμβάσεις που αντιστοιχούν μόλις στο 50% του συνολικού σχεδιασμού του. Επίσης, θα επιβάλλουμε τη διαφάνεια και την αντικειμενικότητα όλων των χρηματοδοτήσεων προς την τοπική αυτοδιοίκηση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ειδικά σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω το εξής: Δεν είναι δυνατόν να εξαιρούνται οι Ο.Τ.Α., ιδίως σε συνθήκες δημοσιονομικού εκτροχιασμού, από το δραστικό περιορισμό εξόδων και καταναλωτικών δαπανών. Είναι μείζον θέμα για τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, για κάθε Έλληνα φορολογούμενο να πει σταδιακά «τέρμα στο απαράδεκτο καθεστώς των υπερδανεισμένων, ζημιογόνων και ελλειμματικών δήμων της χώρας». Στο ίδιο πλαίσιο θα καθιερώσουμε καθεστώς υπαγωγής όλων των δαπανών των δήμων, όλων των δήμων, στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, πριν αυτές οι δαπάνες πραγματοποιηθούν.
Όσον αφορά το δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης, αυτός πλέον θα αποτελείται από τις αιρετές περιφέρειες. Η αιρετή δε περιφερειακή αυτοδιοίκηση θα έχει επικεφαλής αιρετό περιφερειάρχη και αιρετό περιφερειακό συμβούλιο. Οι νομαρχίες θα λειτουργούν πλέον ως διοικητικές μονάδες της οικείας περιφέρειας. Είναι αυτονόητο ότι θα εξασφαλιστεί η αναλογική εκπροσώπηση των νομών στη σύνθεση του εκλεγμένου περιφερειακού συμβουλίου. Στο επίπεδο της περιφερειακής αυτοδιοίκησης θα θεσμοθετηθεί και η κρίσιμη, για το μέλλον της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, μητροπολιτική αυτοδιοίκηση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το πιο κρίσιμο θέμα: η νέα αρχιτεκτονική που σας παρουσιάσαμε είναι αναγκαία όσο ποτέ, είναι επείγουσα όσο ποτέ.
Αν πριν από την κρίση ήταν σκόπιμη, πλέον είναι απαραίτητος όρος για να βάλουμε τη χώρα σε νέους ρυθμούς, σε μία νέα πορεία. Είναι επίσης ώριμη όσο ποτέ. Έχει μαζί της την πολυετή επεξεργασία της ΚΕΔΚΕ και της ΕΝΑΕ. Έχει τη στήριξη της ευρύτατης πλειοψηφίας του κόσμου της αυτοδιοίκησης και μετά από χρόνια διαβούλευσης όχι μόνο την αποδέχονται όλοι αυτοί αλλά πιέζουν για την εφαρμογή της. Έχει την ισχυρότατη εντολή του Ελληνικού λαού που την ενέκρινε στο πρόγραμμά μας. Έχει όλες τις προϋποθέσεις συναίνεσης όπως μέχρι τώρα εκφράστηκε στην Αίθουσα αυτή από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης. Έχει βεβαίως μαζί της μία ευρύτατη κοινωνική πλειοψηφία, που θέλει ισχυρή, αποτελεσματική, διάφανη αυτοδιοίκηση. Έχει απέναντί της κάτι, έχει το χαμένο χρόνο, έχει το χαμένο έδαφος, έχει το ασφυκτικό πράγματι χρονοδιάγραμμα ως τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Εάν αφήναμε να μας καθοδηγούν κομματικές σκοπιμότητες, ίσως διστάζαμε. Εάν αφήναμε πάλι το πολιτικό κόστος να αποφασίσει, ίσως φοβόμασταν. Αλλά αυτά ήταν που καθήλωσαν τη χώρα, αυτά εμπόδισαν να πάμε μπροστά. Γι’ αυτό με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης που αναλαμβάνουμε, με επίγνωση του τιτάνιου έργου που απαιτείται, με μόνο γνώμονα το συμφέρον της χώρας, το εθνικό συμφέρον και τίποτα άλλο, προχωρούμε, όπως είπε ο Πρωθυπουργός, άμεσα στη θέσπιση της νέας αρχιτεκτονικής μέσα στο 2010 για την εφαρμογή της στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Απευθύνουμε σήμερα κάλεσμα συστράτευσης στην εθνική αυτή προσπάθεια σε όλους τους πολίτες. Πρώτα στον ίδιο τον κόσμο της αυτοδιοίκησης και στους ίδιους θεσμικούς της φορείς, που είναι άλλωστε οι φυσικοί πρωταγωνιστές και η κινητήρια δύναμη αυτής της προσπάθειας. Απευθύνουμε την ίδια πρόσκληση σε όλα τα κόμματα. Θέλουμε να προχωρήσουμε μαζί στη νέα αυτή εποχή για την αυτοδιοίκηση και το κράτος.
Από την πλευρά μας θα εγγυηθούμε έναν κρίσιμο όρο, δεν θα υπάρξει καμία μα καμία κομματική σκοπιμότητα, δεν θα επιτρέψουμε καμία, όσο ασήμαντη και αν είναι, μικροκομματική εξαίρεση στο νέο χάρτη της αυτοδιοίκησης. Η νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί με μόνο γνώμονα τις ανάγκες της χώρας και των τοπικών κοινωνιών. Δεν θα χαραχθεί ούτε μία γραμμή για να εξυπηρετηθεί κάποιος, ο οποιοσδήποτε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επίσης καταργείται στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, όπως έχουμε δεσμευθεί και το ισχύον εκλογικό σύστημα με την προϋπόθεση του 42%. Όμως, στο χώρο της αυτοδιοίκησης οφείλουμε να προχωρήσουμε σε μία ακόμα σημαντική απόφαση και για την οποία έχουμε καθυστερήσει παρ’ ότι έχουν και στο παρελθόν υπάρξει σχετικές ανακοινώσεις και εξαγγελίες. Πρόκειται για το δικαίωμα συμμετοχής στις εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση στη δεύτερη γενιά μεταναστών και στους μετανάστες που διαθέτουν άδεια μακροχρόνιας διαμονής και έχουν συμπληρώσει πενταετία.

Πρόθεσή μας είναι ήδη να συμμετάσχουν με δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Είναι μία πρωτοβουλία ώριμη και αυτονόητη εδώ και χρόνια σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προχωρούμε στο μέτρο αυτό στο πλαίσιο μίας συνολικής νέας μεταναστευτικής πολιτικής παράλληλα με τον στόχο της μηδενικής ανοχής στη λαθρομετανάστευση, που υπηρετείται μέσα από το εμπόδιο, μέσα από τον τερματισμό της Ελλάδας ως «ξέφραγο αμπέλι» που ανέφερε προηγουμένως ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη.
Η πολιτική για την προώθηση της κοινωνικής ένταξης αρθρώνεται σε τρεις διακριτούς αλλά συμπληρωματικούς μεταξύ τους κανόνες.
Πρώτος άξονας και κανόνες είναι οι εγγυήσεις ασφάλειας του τίτλου νόμιμης διαμονής.
Δεύτερος είναι οι τομεακές πολιτικές κοινωνικής ένταξης.
Τρίτος –όπως έχουμε δεσμευθεί προεκλογικά- είναι τα μέτρα για τη συμμετοχή στην πολιτική ζωή που καταλήγουν στη δυνατότητα απόκτησης της ελληνικής ιθαγένειας ιδίως σε όσα παιδιά γεννιούνται στην Ελλάδα από γονείς μετανάστες που διαμένουν ήδη στη χώρα τουλάχιστον για ορισμένο χρόνο, επίσης για εκείνα τα παιδιά που έχουν λάβει ελληνική εκπαίδευση ορισμένης τουλάχιστον διάρκειας.
Αυτή η νέα μεταναστευτική πολιτική είναι χρέος μας, είναι χρέος πολιτικό απέναντι στην ελληνική κοινωνία που δικαιούται να ζει σε συνθήκες συνοχής και ασφάλειας. Είναι χρέος ηθικό απέναντι στους εκατοντάδες χιλιάδες αλλοδαπούς συμπολίτες μας που ήδη ζουν και εργάζονται μαζί μας. Είναι τέλος χρέος μας ιστορικό, γιατί εμείς δεν ξεχνούμε ότι είμαστε έθνος μεταναστών, είμαστε λαός που έζησε και δημιούργησε όχι μόνο στη Μητρόπολη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχει το διαρκές ερώτημα το αν θέλουμε ένα μικρό ή ένα μεγάλο κράτος. Αυτό το λέω για να περάσω στο θέμα του κράτους.
Η απάντησή μας είναι ότι θέλουμε ένα απλό και λιτό κράτος. Θέλουμε ένα κεντρικό κράτος αφοσιωμένο στον στρατηγικό επιτελικό του ρόλο. Με το δραστικό περιορισμό όλων των δομών των νομικών προσώπων των επιτροπών ακόμα και των Υπουργείων, που τελικά δεν εξυπηρετούν κανέναν, επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και βεβαίως συνιστούν μία διαρκή αιμορραγία για τον Προϋπολογισμό.
Από τις δαπανηρές ταμπέλες θέλουμε και προχωρούμε ήδη σε μηχανισμούς λύσης προβλημάτων. Θέλουμε ένα κράτος μικρό ως τη γραφειοκρατία που δεν ταλαιπωρεί πολίτες και υπαλλήλους, που δεν βάζει εμπόδια σε πολίτες και επιχειρήσεις. Ένα κράτος μικρό στις καταναλωτικές του δαπάνες. Ένα κράτος μεγάλο στον καθοδηγητικό και λεκτικό του ρόλο, στη θέσπιση προδιαγραφών και στην τήρηση κανόνων. Στόχος μας είναι να φθάσουμε στο τέλος αυτής της διαδρομής να υπερβούμε μία διάκριση, από τη μία το κράτος, από την άλλη τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Στόχος μας είναι ένα κράτος κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων το ίδιο.
Ο παραπάνω στόχος είναι πράγματι εφικτός, μόνο αν προχωρήσουμε αποφασιστικά στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Γι’ αυτό οργανώνουμε το σχεδιασμό μας σε τέσσερις άξονες.
Πρώτος κρίσιμος άξονας είναι τα μέτρα διαφάνειας και λογοδοσίας. Για λόγους ουσιαστικούς και συμβολικούς απόφασή μας είναι το πρώτο νομοσχέδιο του δικού μας Υπουργείου σε συνεργασία με το Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου να αφορά στην υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο των αποφάσεων και των πράξεων των Υπουργών, των Αναπληρωτών Υπουργών και των Υφυπουργών, οι οποίες βεβαίως συνεπάγονται δαπάνες για το δημόσιο.
Η υποχρέωση αυτή θα επεκταθεί σε όλους τους φορείς άσκησης της εξουσίας και διαχείρισης, όπως είναι βεβαίως όλοι οι γενικοί γραμματείς, οι νομάρχες, οι δήμαρχοι, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Αρχή μας ό,τι δεν είναι απόρρητο ή δεν θίγει προσωπικά δεδομένα, στο διαδίκτυο, στο φως.
Δεύτερος άξονας η αποτελεσματικότητα στην εξυπηρέτηση του πολίτη, γι’ αυτό και σχεδιάζουμε την παροχή όλων των υπηρεσιών μέσα από τα ΚΕΠ. Στο πλαίσιο αυτό επεξεργαζόμαστε την εισαγωγή έξυπνης κάρτας πολίτη.
Ο τρίτος άξονας είναι ο άξονας που έχει σχέση με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τη διαβούλευση. Ήδη το κάνουμε πράξη. Από αύριο αναρτάται προς δημόσια διαβούλευση πριν υπογραφεί το σχέδιο απόφασης για τα κρατικά αυτοκίνητα, ώστε όπου παραστεί ανάγκη να συμπληρωθεί και να βελτιωθεί.
Θα κλείσω λέγοντας ότι για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων το κύριο αποφασιστικό στήριγμά μας –και έχουμε πλήρη επίγνωση γι’ αυτό- θα είναι τα στελέχη και οι κρατικοί λειτουργοί, κάθε δημόσιος υπάλληλος. Γι’ αυτό θα πάρουμε μέτρα για τη δίκαιη και αξιοκρατική εξέλιξη και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Θα εξετάσουμε μετά από διάλογο με την ΑΔΕΔΥ τη δυνατότητα υπαγωγής όλων των δημοσίων υπαλλήλων σε ένα νομικό πρόσωπο γενικά του δημοσίου και όχι σε κάθε Υπουργείο ξεχωριστά. Η αλλαγή αυτή όπως έχουμε ήδη συζητήσει με την ΑΔΕΔΥ είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση του προσωπικού με ενιαίες αρχές, κανόνες, δικαιώματα και υποχρεώσεις και βεβαίως διευκολύνει την ορθολογική κατανομή του προσωπικού αλλά και την καθιέρωση ενός νέου ενιαίου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων.
Παράλληλα προετοιμάζουμε και την ενοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών με τη συγκρότηση ενιαίου Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών της δημόσιας διοίκησης. Πρέπει και θα βάλουμε τέλος στην ατιμωρησία των επίορκων στελεχών της δημόσιας διοίκησης, γιατί όπως οι πολιτικοί δεν είναι όλοι ίδιοι, έτσι και οι κρατικοί λειτουργοί δεν είναι όλοι ίδιοι. Οφείλουμε λοιπόν να υπερασπιστούμε τους έντιμους και άξιους καταργώντας το καθεστώς ατιμωρησίας για τους επίορκους. Όμως, πάνω από όλα είναι η εμπέδωση της αξιοκρατίας και αυτό το γνωρίζουμε όλοι. Αξιοκρατία από την πρόσληψη ως την εξέλιξη στην κορυφή της ιεραρχίας. Για το σκοπό αυτό το ΑΣΕΠ επιστρέφει παντού. Ενισχύεται βεβαίως και διευρύνει τις αρμοδιότητές του. Βάζουμε τέλος τη λογική που θέλει το κράτος «λάφυρο στο νικητή». Σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ και με την απαραίτητη βεβαίως ενίσχυσή του θα προχωρήσουμε σε μία μικρή επανάσταση -κατά τα άλλα θα έπρεπε να θεωρείται μία αυτονόητη απόφαση- για την ελληνική δημόσια διοίκηση. Θα αναθέσουμε πλέον στο ΑΣΕΠ την επιλογή γενικών διευθυντών στη δημόσια διοίκηση μέσα από ενιαία διαδικασία, η οποία θα αναδείξει, όπως έχουμε δεσμευθεί, θα κάνει πράξη το δόγμα για τους άριστους και όχι τους αρεστούς. Έτσι θα φέρουμε στο προσκήνιο άξια στελέχη και θα λυτρώσουμε το ελληνικό κράτος οριστικά και αμετάκλητα από το άγος του κακώς εννοούμενου κομματισμού.
Σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ καθιερώνουμε ετήσιο πολυμορφικό διαγωνισμό εισαγωγής στο δημόσιο με συνδυασμό μορίων και γραπτών εξετάσεων. Οι προσχηματικές συμβάσεις έργου με φυσικά πρόσωπα καταργούνται με το απαραίτητο βεβαίως μεταβατικό στάδιο για τους ήδη υπηρετούντες. Όλες οι διαδικασίες χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση διενεργούνται από το ΑΣΕΠ. Βάζουμε τέρμα στα πελατειακά stage στο δημόσιο, βάζουμε τέλος στην πελατειακή συνέντευξη στο δημόσιο καθώς και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ώστε να αποκατασταθεί η αξιοκρατία.
Πρέπει να βάλουμε τέλος και σε μία ακόμα νοσηρή κατάσταση που δυστυχώς επικρατεί ορισμένες φορές: Καμία απόφαση δεν μπορεί να οδηγεί σε μια νέα γενιά «ομήρων» από τη μια, σε μια νέα γενιά συμβασιούχων στο Δημόσιο και στους ΟΤΑ από την άλλη. Πολιτικές ενίσχυσης της απασχόλησης θα εφαρμοστούν, όχι όμως με τρόπο που να καταλύει την αξιοκρατία και την εύρυθμη λειτουργία του κράτους.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τελειώνω λέγοντας –και αυτό είναι δέσμευση του Γιώργου Παπανδρέου και του συνόλου της Κυβέρνησης και της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας και είναι επιταγή και εντολή του ελληνικού λαού- ότι δεν θέλουμε ποτέ ξανά νέα παιδιά, άξιοι άνθρωποι να αδικούνται και συχνά να εξευτελίζονται εξαρτώμενοι από την εύνοια του ενός ή του άλλου –βουλευτικού συνήθως- γραφείου. Δεν θέλουμε ποτέ ξανά άξια στελέχη της δημόσιας διοίκησης να στιγματίζονται ενώ δεν τους πρέπει ως κομματικοί εγκάθετοι του ενός ή του άλλου κόμματος διότι η διαδικασία ανάδειξής τους είναι διαβλητή και «χρωματισμένη», γι’ αυτό όλοι μας πρέπει να απομακρυνθούμε, το ΑΣΕΠ πρέπει να κάνει τη δουλειά του κι εμείς τη δική μας. Εμείς έχουμε την ευθύνη και θα την αναλάβουμε.
Αν έχουμε μία φιλοδοξία, αυτή είναι απλή και είναι η εξής: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όταν ο ελληνικός λαός μας δώσει την εντολή να παραδώσουμε την εξουσία, θέλουμε να μπορούμε να κοιτάξουμε στα μάτια τους πολίτες. Ο Γιώργος Παπανδρέου, το σύνολο της Κυβέρνησης, εγώ προσωπικά και όλα τα στελέχη και τα μέλη της δημοκρατικής παράταξης θέλουμε να μπορούμε να κοιτάξουμε στα μάτια τις επόμενες γενιές, τα παιδιά μας και να ξέρουμε μέσα μας πρώτα και κύρια ότι κάναμε το χρέος μας, ότι τιμήσαμε την εντολή του ελληνικού λαού.
Σας ευχαριστώ.

AddThis Social Bookmark Button

1 σχόλια

  • maria magaliou  
    20 Νοεμβρίου 2009 στις 8:58 π.μ.

    ΚΥΡΙΕ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΝΙΩΣΑΤΕ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΕΝΟΣ ΑΠΟΜΑΚΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΟΠΩΣ ΤΟ ΚΕΡΑΜΙΔΙ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ.ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΠΕΡΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑΤΙ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ.ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΟΥ ΣΑΣ ΠΡΟΚΑΛΩ ΣΕ ΤΙ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ?ΕΝΑΣ ΦΤΩΧΟΣ ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΔΗΜΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΟΥΤΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΟΥΤΕ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΠΙ

Δημοσίευση σχολίου